Friday, December 11, 2009

Datorkrångel



Det var droppen! Från och med måndag tar jag med min egen dator när jag ska jobba. Har varit trassel i kanske en vecka nu. Alltid är det något. Internet har trasslat majoriteten av dagarna, idag fungerar inte ordbehandlingsprogrammen.

That's it! Nu byter jag till PC på heltid. Folk klagar på att Windows krånglar, men där har man åt minstone tillräckligt med kunskap för att veta vad som är fel. Med ubuntu måste man googla (om man inte har tillräckligt med kunskap, något jag inte har) och med mac så... Ja en mac ska inte krångla.

Man skulle kunna jämföra det lite med att repa en gammal bil. En volvo 740 kanske inte är det bekvämaste åket, men det är billigt och lätt att reparera...

Förstår inte riktigt logiken med dendär... Men liknelsen mellan windows och linux fungerar i alla fall.

Kommer förresten vara en ganska händelserik helg, så får se när jag har tid att uppdatera. Men se det från den ljusa sidan mina imaginära läsare. Att jag uppdaterar mer sällan betyder ju också att jag när jag väl har tid så kommer det bli intressantare inlägg!

No comments:

Post a Comment