Saturday, December 5, 2009

Helgen so far...


Igår åkte jag ner på stan en stund. Tänkte köpa en julklapp och en gästbok så när folk kommer över så kan de skriva kommentarer osv. När jag var nere på stan träffade jag en kompis. Hon stod och delade ut konstiga brickor för att ta reda på vilka människorna i Umeå var. Förstår inte riktigt vitsen men...

Sen kom jag att tänka på en sak. Det är mycket snyggare att dra glittret i en ring runt granen än att bara låta det hänga. USCH!

Sen när jag kom hem så hade Carmen lagat Tacos. Jättegott var det!!!

Efter middagen blev jag trött. Jag tog på mig min röda pyjamas och gick och vilade en stund(två "och" i samma mening äger).

Men kvällen var inte över för det! Det ringde på dörren och där stod en kille. Jag funderade lite på vad det var innan jag såg att han hade en pistol i handen! Jag anföll honom innan han hann dra den mot mig. Sen knuffade jag in honom på toaletten. Så vaknade Carmen. Alice var borta på en fest för övrigt. Lustigt nog kom det en till bara några minuter senare, jag knuffade in även honom på toaletten. Ringde polisen flera gånger förresten under tiden men ingen kom. Till slut tittade jag ut genom fönstret och såg att det var ett helt gäng utanför dörren. Så jag och Carmen valde att fly.

Vi tog oss ut på baksidan och klättrade ner. Sen eftersom det var sent så drog vi till Universitetet. för att gömma oss Väl där hittade vi ett märkligt rum som var fyllt med soffor, sängar och knepiga möbler. Det var någon slags konstutställning tänkte vi och la oss väl dolda till så inte securitas skulle upptäcka oss. Och det visade sig att vi var inte ensamma. Även andra hade lagt sig där för att sova, vi tänkte inte så mycket på vad det var för människor, vi funderade endast på vad som hänt där hemma med vår lägenhet om inte polisen kommit snart.

C: Hey, så där var det ju inte!
F: Näe jag vet, men om jag sa vad som egentligen hände skulle ingen tro mig...

Anyway, vi fick ett samtal från en klient som haft problem med några araber. Han är arab själv så det är inte några rasistgrejor vi snackar om...

Nåväl! Vi skulle tydligen hänga med han till ett land i öst. (Sketet att jag glömt kameran hemma!) Och med hjälp av en drake vi frammanade från ett torn i så tog vi oss i varje fall upp i luften. Det hela slutade väl efter att vi kommit fram till att om vi skulle resa tillbaka i tiden och ändra det hela så skulle utgången ändå bli sämre än om vi bara skulle låta som det var. Så vi beslutade oss för att åka hem igen.

Aja, vi åkte i hem och sov ett tag. Sov tills jag skulle börja jobba dvs. Hittade Carmen sovandes med glasögonen på innan jag for. På jobbet hände inte så mycket, men när jag kom hem hade Carmen städat upp. Nu ska vi ut och åka bil ett tag! Vi hörs imorgon eller alt senare ikväll!

...Okej, jag skojade lite med er. Allt det där hände ju egentligen inte, menar. Jag har ingen röd pyjamas! Min pyjamas är blå och jag vill ha en röd i julklapp!

No comments:

Post a Comment