Monday, December 7, 2009

Jakten på en dubbelgångare del 1

Jag berättar ju inte så ofta om mitt jobb för er. Ni kanske tänker att det beror på att jag inte bloggat tillräckligt länge, eller så vet ni redan vad jag pysslar med. Anyways, förutom mitt extrajobb så jobbar jag i huvudsak som detektiv. Sen så bara för att man är detektiv så betyder det INTE att man springer runt med ett förstoringsglas, röker pipa eller har en knepig rock på sig. Visst brukar jag ha rock ibland, men det har ingenting med det i första hand att göra.
 
Nåväl, anledningen till att jag inte postar kring det så mycket är därför självklart eftersom det riskerar att förstöra utredningarna. Men jag kan berätta lite om ett av mina lättare fall...

Jag försöker ta reda på så mycket som möjligt om en kvinna som jobbar på en butikskedja. Anledningen är att hon ser ut att vara en dubbelgångare till en klient.

Mer än så kan jag inte säga om det fallet egentligen, med undantag för att jag inte är någon stalker. Ska i huvudsak bara ta en bild på henne för att få det verifierat om de är tillräckligt lika. Speciellt eftersom jag inte vill störa en oskyldigs privatliv om det inte finns några skäl till det.

För övrigt om du kanske inte märkt det så är bilderna här inte tagna av mig, till skillnad ifrån hur det brukar vara. Istället kommer jag precis som nu i fortsättningen posta google-bilder i fall det berör mitt jobb. I varje fall så länge sådant spelar någon roll. Med eventuella undantag förståss, t ex om det berör en efterlysning eller så...

No comments:

Post a Comment